Estudantes do IES Maximino Romero de Lema de Zas aprenden sobre innovación, conservas de peixe e empresa familiar con Nauterra

12 de febreiro de 2025.– Medio centenar de estudantes do Ciclo Formativo de Grao Medio Sistemas Microinformáticos e Redes, do IES Maximino Romero de Lema, de Zas (A Coruña), asistiu esta mañá a unha conferencia impartida por Guadalupe Rodríguez, responsable de Recursos Humanos de Planta na compañía de alimentación global Nauterra (antes Grupo Calvo), especializada en conservas de peixe. O alumnado realizará ademais o próximamente unha visita guiada á planta e sede central da compañía en Carballo (A Coruña). Ambas as actividades forman parte da quinta edición do programa educativo “Empresa Familiar nas Aulas”, que impulsan a Asociación Galega da Empresa Familiar (AGEF) e Afundación, a Obra Social de ABANCA.

Na súa presentación, Guadalupe Rodríguez explicou ao alumnado os valores, actividade e a evolución do grupo conserveiro, fundado en 1940 por Luis Calvo Sanz a partir dunha pequena fábrica de conservas de peixe en Carballo con sistema de empacado manual e apenas 25 operarios. Na actualidade –engadiu a responsable– Nauterra conta con tres plantas de produción en España, O Salvador e Brasil, comercializa os seus tres marcas principais de conservas de peixe (Calvo, Nostromo e Gomes dá Costa) en máis de 70 países, e factura preto de 700 M€ con 5.000 traballadores.

Os primeiros en redondear a lata

Guadalupe Rodríguez apoiouse na innovación, como un dos valores fundacionais da compañía, para enumerar os principais fitos de Nauterra ao longo dos seus 80 anos de historia.

Nauterra (antes Grupo Calvo) foi a primeira conserveira en desenvolver en 1956 o seu propio sistema de empacado de atún, a partir dunha peza de tostar café e un casco de proxectil -chegou a vender ata 400 unidades do seu sistema en todo o mundo-. As súas seguintes innovacións chegaron coa introdución da lata redonda de atún no mercado español para consumo no fogar e coa invención do pack de tres latexes, un formato que se estendeu por todo o mundo. A finais dos 70, a compañía decidiu desenvolver unha frota propia para asegurarse o aprovisionamento de materia prima e atender a forte demanda do momento. Foi, ademais, a primeira marca de conservas de peixe en anunciarse en televisión, en horario de máxima audiencia, co icónico anuncio do 80 “atún claro, Calvo” que protagonizaron os actores Juanjo Menéndez e Jesús Puente.

A aposta pola innovación levou á compañía para desenvolver a tecnoloxía Real Peel para incorporar o envase Vuelca Fácil, máis cómodo de abrir e no que o atún sae só, sen axuda do garfo, e que ademais reduce o impacto ambiental respecto a os formatos tradicionais.

A internacionalización, subliñou Guadalupe Rodríguez, foi outra das claves de expansión da compañía, coa compra da marca italiana Nostromo (1993), a construción dunha nova planta de procesamento no Salvador (2003) ou a adquisición do primeiro grupo conserveiro de Brasil Gomes dá Costa (2004). En 2023, a compañía substituíu o nome de Grupo Calvo polo actual Nauterra, que reflicte a súa paixón polo mar e o seu compromiso coa terra, unificando a súa identidade corporativa en todo o mundo.

Por último, Iria Castro, especialista de selección, formación e desenvolvemento, explicou aos estudantes as principais fórmulas de atracción de talento da compañía, os seus procesos de selección, cales son os perfís máis buscados ou como motivar ás persoas dentro da organización.

“Para o departamento de Recursos Humanos, estas charlas son unha excelente oportunidade para conectar con novos talentos e compartir quen somos como compañía”, sinalou Guadalupe Rodríguez. “Non só damos a coñecer a nosa proposta de valor e propósito, senón que tamén explicamos como funciona a nosa cadea de valor e que significa formar parte do noso equipo. Permiten ademais aos asistentes visualizar o seu futuro profesional connosco, coñecer os beneficios de traballar en Nauterra e resolver calquera dúbida de maneira próxima e transparente. Cremos que inspirar e motivar desde o primeiro contacto é clave para atraer a persoas que compartan os nosos valores e queiran crecer connosco.”

Empresa Familiar nas Aulas

O programa educativo “Empresa Familiar nas Aulas” de AGEF e Afundación, a Obra Social de ABANCA, persegue inspirar vocacións emprendedoras e novos horizontes laborais entre os estudantes mediante a realización de actividades, charlas, visitas a empresas e coa convocatoria do concurso “Emprender é soñar, apúntasche?”.

Nesta quinta edición participarán máis de mil alumnos de ESO, Bacharelato e FP de 22 centros educativos das catro provincias galegas e 23 das empresas familiares máis destacadas de Galicia (Aceites Abril, Altia, Aluminios Cortizo, Babé y Cia, Cafés Candeas, Congalsa, Espiña e Delfín, Galuresa, Grupo Aresa, Grupo Freire, Grupo Lence, Grupo Nogar, Grupo Pérez Rumbao, Grupo Revi, Grupo Zendal, Inasus, Jealsa, Lodiel, Nauterra, Nortempo, Severiano Servicio Móvil, Terras Gauda e Torre de Núñez).

Sobre AGEF

A Asociación Galega da Empresa Familiar (AGEF) é a principal asociación de empresas con raíces, sede social e vocación de permanencia en Galicia, integrada na actualidade por 62 compañías. O seu propósito é promover o desenvolvemento e crecemento das empresas familiares na nosa comunidade, defendendo os seus dereitos e intereses e apoiando iniciativas que as fagan máis competitivas, co obxecto de favorecer o incremento da prosperidade e calidade de vida de Galicia.

Pé de foto: Guadalupe Rodríguez, durante a charla no IES de Zas