O emprendemento, clave do éxito para as empresas familiares

19.10.2022. “Puidemos comprobar que as empresas familiares que presentan un nivel alto de orientación ao emprendemento e de riqueza socioemocional e están lideradas por perfís predominantemente transformacionales rexistran un mellor desempeño financeiro”, subliña Miguel Ángel Faura, socio responsable de Empresa Familiar de KPMG en España, no prólogo do estudo O poder rexenerador da Empresa Familiar (informe realizado por KPMG en colaboración con STEP Project Global Consortium).

 

A investigación define as claves sobre a capacidade de emprendemento das empresas familiares: definir procesos que garantan a procura continua e proactiva de novas oportunidades; aproveitar oportunidades tanto dentro como fóra da organización para manter un espírito innovador dentro da compañía e entender que a proactividad implica incluír os puntos de vista de diferentes membros da familia no proceso de toma de decisións, co obxectivo de aproveitar de forma efectiva as oportunidades que poidan xurdir no mercado.

“A orientación emprendedora na empresa familiar en España adquire especial relevancia en canto ás estratexias para explorar novas oportunidades de ingresos e novas oportunidades empresariais para reducir o impacto da crise e aumentar as posibilidades de manter o emprego na empresa. Dita orientación ao emprendemento vese materializada na decisión de manter os empregos, que pode ser visto como unha forma de asegurar a continuidade da empresa e da familia na empresa, axudando así a protexer e manter o sentimento emocional dos membros da familia vinculados á empresa”, indica Ramón Sanguino Galván, director do departamento de Dirección de Empresas e Socioloxía da Universidade de Estremadura.

A mostra española recolle 284 respostas de líderes de empresas familiares, sobre o total de 2.439 participantes de 70 países. O estudo profunda na importancia que outorgan os obxectivos financeiros e non financeiros, ademais de en factores que contribúen á mellora do desempeño como o estilo de liderado, o bo goberno corporativo, a orientación emprendedora da empresa e a preservación da riqueza socioemocional. Así mesmo, os líderes entrevistados han valorado o rendemento das súas empresas no ámbito financeiro, non financeiro (cohesión, reputación identidade familiar e preparación das próximas xeracións), e de compromiso social (impacto social e ambiental).

Podes ler o informe completo aquí: Ler o informe