Terras Gauda achega aos alumnos da Garda a súa cultura familiar vitivinícola

8 de maio de 2025.– Antón Fonseca, CEO do Grupo Vitivinícola Terras Gauda, do Rosal (Pontevedra), acudiu o pasado 10 de abril ao IES Sangriña da Garda para impartir unha charla a un grupo de 52 alumnos de Bacharelato sobre os valores e importancia da empresa familiar na economía e sociedade galega e española. Na súa presentación, Antón Fonseca relatou aos estudantes a historia e evolución da compañía desde a súa orixe, centrado na ilusión dun funcionario, que decide facer o seu propio veu nunha pequena nave en “Adegas dás Eiras”, ata converterse nun grupo vitivinícola de referencia nacional.

Na actualidade, conta con catro adegas nas principais zonas vinícolas de España: Adegas Terras Gauda (DO Rías Baixas), Viñedos e Adegas Pittacum (DO Bierzo), Quinta Sardonia (situada no Val do Douro) e Compañía de Viños Heraclio Alfaro (DOCa Rioxa), respectando a diversidade, idiosincrasia e tradición de cada zona, con experiencia e coñecemento.
O directivo repasou a historia de cada unha das adegas do grupo, a súa aposta polo biosaudable e o enoturismo, ademais de resumir algúns dos seus proxectos de I+D+i na recuperación de varietales e chan, desenvolvemento sostible e economía circular, entre outros. Este esforzo de investigación na vitivinicultura galega levou ao grupo para rexistrar tres patentes e un secreto industrial e a recibir un Premio de Investigación da Real Academia Galega das Ciencias.

O grupo, que xestiona ademais desde 2008 a fábrica artesanal de conservas vexetais Conservas A Rosaleira, a máis antiga de Galicia( O Rosal, 1940), factura na actualidade 17,5 M€, cun persoal que roza o centenar de traballadores, e comercializa os seus viños e produtos en máis de 50 mercados.

Durante a charla, o alumnado tivo a oportunidade de coñecer a misión e visión da compañía, centrada en repercutir a riqueza na contorna, e os seus valores de longo prazo, emprendemento e boas prácticas, ademais da súa organización e división do traballo, o proceso de sucesión e a importancia do equipo. Fonseca compartiu ademais os retos principais do grupo relativos ao crecemento, afianzamento das súas empresas, internacionalización, innovación, dixitalización e continuidade xeracional. Ao día seguinte, os estudantes realizaron ademais unha visita guiada á adega do Rosal, dentro da Denominación de Orixe Rías Baixas, onde o grupo conta con 160 hectáreas de viñedo para o seu abastecemento de materia prima. Ambas as actividades, charla e visita, forman parte da quinta edición do programa educativo “Empresa familiar nas aulas”, no que participan 23 empresas familiares e máis de 1.000 alumnos de Bacharelato, ESO e FP.

Pé de foto: Charla de Antón Fonseca